Visie op zorg
In de Europese Unie, en in ons land, gaan veranderingen (helaas) gepaard met bezuinigen. Zo ook in de zorgsector. De gemiddelde jongere heeft hier waarschijnlijk nog niet zo veel last van. Hij of zij heeft weinig zorg nodig en wanneer die wel nodig is zullen de ouders hoogstwaarschijnli
>lees meerZoekmachines
Transparantie op het internet wordt mogelijk gemaakt door zoekmachines als Google en Yahoo. Door zoekmachines is alle informatie beschikbaar voor de consument. Men kan ten alle tijden een zoekmachine raadplegen om zo informatie te achterhalen over bijvoorbeeld een bedrijf of een product
>lees meerBesparingen van jongeren
Jongeren besparen weinig in hun jeugd. Het geld dat zij verdienen met hun bijbaan of het geld dat zij ontvangen van hun ouders wordt vaak in een korte periode uitgegeven. Jongeren hebben vele uitgaven waaraan zij niet van af kunnen weren. Tevens is de druk groot vanuit sociaal oogpunt.
>lees meerVergelijken
Het vergelijken van producten en diensten om zo de beste keuze te maken wat betreft de aankoop. Dit is ontzettend toegenomen nadat de markt meer transparant werd. Voorheen had een consument nooit echt een volledig beeld van het aanbod en de kwaliteit hiervan. Dit is nu veranderd. Via ve
>lees meerIedereen moet leren omgaan met geld dat zij ontvangen of verdienen. Tot een bepaalde leeftijd krijgen jongeren zakgeld van hun ouders. Dit zakgeld houdt veelal op wanneer u een bepaalde leeftijd hebt bereikt. In dat geval geven ouders hun kinderen vaak kledinggeld. Hier moeten de jongeren het mee doen. Willen ze meer uitgaven aan kleding en andere producten of diensten? Dan zullen ze een baan moeten vinden. Op deze manier leren jongeren verantwoordelijker omgaan met het geld dat zij ontvangen.
Het uitgavenpatroon van jongeren fluctueert enorm. Waar jongeren hun geld aan uitgeven en de hoeveelheid die ze uiteven verschilt per persoon. Kleding is een product dat iedereen nodig heeft. Dat is de reden dat ouders vaak een groot deel van deze kosten financieren. Daarnaast geven jongeren veel geld uit aan hun hobby. Dit kan een sport zijn, maar dat kan ook iets in de muziek zijn of een artistieke hobby. Een andere erg grote uitgave van jongeren is drank en sigaretten. Gezien de status die beide producten met zich brengt, voelen jongeren zich verantwoord deze producten te gebruiken. Ze gaan gemiddeld wekelijk 1 à 2 keer uit. De studie wordt in veel gevallen gefinancierd door de ouders. In enkele gevallen betalen jongeren hier ook een deel aan mee.
Jongeren sparen over het algemeen vrij weinig. Spontane aankopen en impulsief gedrag gaan hier gepaard mee. Jongeren denken over het algemeen vrij weinig vooruit. Bijvoorbeeld geld sparen voor een lagere toekomstige hypothecaire lening (bron: http://www.allesoverdehypotheek.info) zegt de meeste jongeren niks. Een huis kopen met een hypotheek is momenteel sowieso vrijwel onmogelijk wordt gedacht. Ze financieren liever kosten die zich op korte termijn voordoen in plaats van het sparen voor een groter en duurder product. Sparen is vooral gedurende een jonge leeftijd nog niet erg van belang. Dit veranderd echter wanneer ze ouder worden, want dan gaan de ouders niet meer mee aan de bestedingspatroon van de jongeren. Om toch hun luxe uitgavenpatroon voort te zetten maken jongeren vaak gebruik van een lening (bron: http://www.allesoverlenen.info). Die de schijn wekt dat jongeren weer geld hebben, wat natuurlijk absoluut niet is. Dit is dan ook de reden dat wanneer jongeren een baan hebben gekregen, ze in de komende jaren bezig zijn met het afbetalen van de schulden.