Vergelijken
Het vergelijken van producten en diensten om zo de beste keuze te maken wat betreft de aankoop. Dit is ontzettend toegenomen nadat de markt meer transparant werd. Voorheen had een consument nooit echt een volledig beeld van het aanbod en de kwaliteit hiervan. Dit is nu veranderd. Via ve
>lees meerVisie op financiƫn
Jongeren zijn zich bewust van het feit dat de financiën binnen de Europese Unie niet goed verlopen. Al een regelde tijd merken zij dat de crisis zorgt voor een verslechtering van de overheidsfinanciën. Vanaf 2010 is het alleen maar slechter geworden door de stijgende begroting
>lees meerZoekmachines
Transparantie op het internet wordt mogelijk gemaakt door zoekmachines als Google en Yahoo. Door zoekmachines is alle informatie beschikbaar voor de consument. Men kan ten alle tijden een zoekmachine raadplegen om zo informatie te achterhalen over bijvoorbeeld een bedrijf of een product
>lees meerVisie op zorg
In de Europese Unie, en in ons land, gaan veranderingen (helaas) gepaard met bezuinigen. Zo ook in de zorgsector. De gemiddelde jongere heeft hier waarschijnlijk nog niet zo veel last van. Hij of zij heeft weinig zorg nodig en wanneer die wel nodig is zullen de ouders hoogstwaarschijnli
>lees meerJongeren weten over het algemeen vrij veel wat betreft de milieuproblematiek. Dit komt doordat het milieu hedendaags vrij vaak een topic is in de media. Er zijn namelijk continue problemen die zich voordoen op nationaal of internationaal niveau. Ondanks de kennis die de jongeren hebben, weten ze deze kennis niet om te zetten in milieuvriendelijker gedrag. Onderzoekers vermoeden dat dit komt doordat zij gevolgen onderschatten of dat zij in hun jeugd veel andere problemen kennen en dus iets anders aan hun hoofd hebben.
Jongeren zijn bekend met de manieren waarop energie wordt opgewekt. Jammer vinden zij het dat er tot op heden te weinig gebruik wordt gemaakt van duurzame energiebronnen. Het is volgens hen een perfecte manier om de fossiele brandstoffen te vervangen. De jongeren zijn zelf nog niet heel erg milieuvriendelijk of milieubewust. Jongeren zijn tot op heden wel bekend met de milieuproblemen waar Europa mee kampt, maar ze zij niet actief bezig om deze problemen te minderen. Dat betekent automatisch dat zij zelf ook weinig actie ondernemen om dit te voorkomen, wat hen niet milieuvriendelijk maakt. Dit is geconcludeerd uit het onderzoek genaamd “attitudes of European citzens towards the environment”.
Het probleem vormt zich doordat jongeren zich niet heel erg aangetrokken voelen wat betreft het milieu. Daarnaast zijn ze niet goed geïnformeerd met de manieren van het verbeteren van het milieu. Ze onderschatten dat kleine handelingen een groot verschil kan leveren. Het probleem kan simpelweg worden tegen gegaan door jongeren te informeren met effectieve handelingen die het milieu verbeteren.